Methanol Superstorage: SRC tehnoloogia pälvis ClassNK põhimõttelise heakskiidu

Pildil: Ryohei Sakai (ClassNK), Alex Vainokivi (SRC) ja suursaadik Ginette Sophia Testa Barnett (Panama alaline esindaja IMO juures) ühisel hetkel IMO peakorteris Londonis CCC 11 istungil.

SRC välja töötatud Methanol Superstorage’i on saanud põhimõttelise heakskiidu (Approval in Principle) Jaapani klassifikatsiooniühingult ClassNK.

Traditsiooniliselt tuleb kütusetankide sise- ja välisseinte vahele jätta vähemalt 600 mm laiune kohustuslik kohverdam. Methanol Superstorage kasutab Sandwich Plate System (SPS)-lahendust, mis koosneb kolmest barjäärist, metall-elastomer-metall ning tagab vähemalt samaväärse ohutuse võrreldes kohverdamiga. Tulemusena saavutatakse kuni kaks korda suurem mahutavus võrreldes tavapärase tankilahendusega.

„Metanoolikütusega laevade arv kasvab kiiresti, kuid nende energiatihedus mahuühiku kohta on oluliselt väiksem kui tavalisel raskel laevakütusel,“ selgitab ClassNK laevakerede projektijuht Ryohei Sakai. „Nii, et sama energiakoguse saamiseks tuleb pardale mahutada kaks korda rohkem kütust. See mõjutab otseselt laeva disaini ja sõiduulatust. SRC lahendus pakub siin olulise eelise.“

Kuna metanoolil ümberehitatavad laevad peavad läbima alternatiivse disaini protsessi, kus lõplik heakskiit tuleb laeva lipuriigilt, siis kaasas ClassNK varakult protsessi Panama lipuriigi, kes väljastas samuti Methanol Superstorage’ile põhimõttelise heakskiidu (AiP).   „Kütuse ladustamine on jätkusuutlike kütuste kasutuselevõtul üks keskseid väljakutseid,“ kommenteeris Alex Vainokivi, SRC innovatsioonijuht. „Meie lahendus võimaldab mitte ainult suuremat mahutavust, vaid pakub ka kolmekordse kaitse. SPS-tehnoloogia tagab tulekindluse, lekkeohutuse ja suurema löögikindluse. Samas on süsteem kohandatav ka olemasolevatele laevadele ilma ulatuslike ümberehitusteta.“

Link ametlikule pressiteatele: https://src.ee/news/classnk-grants-approval-in-principle-for-methanol-superstorage