Tallink alustas kiirlaevadel üleminekut bio-LNG kütusele

MyStar on vilmastel kuudel juba kuuel korral tankinud bio-LNG kütust ja lähiajal minnakse sellele täielikult üle.
Foto: Tallink

AS Tallink Grupi uusim kiirlaev MyStar on viimastel kuudel kuuel korral tankinud bio-LNG kütust. Elengeri hangitud taastuvatest toorainetest valmistatud veeldatud maagaas aitab oluliselt vähendada laevanduse heitmeid ning seeläbi keskkonnajalajälge Läänemere piirkonnas.

„Koostöö Elengeriga on sujunud hästi ning saame bio-LNG kasutust järk-järgult suurendada vastavalt kütuse saadavusele ja hinnale,“ ütles AS Tallink Grupp juhatuse esimees Paavo Nõgene. „Töötame selle nimel, et järgneva aasta jooksul õnnestuks mõlema kiirlaeva, MyStari ja Megastari LNG vajadus asendada täielikult bio-LNG-ga. Seega tasub kõigile meie tava- ja ka kaubavedude klientidel silmas pidada, et Tallinki laevu valides väheneb ka nende endi keskkonnamõju,“ lisas Nõgene.

Meretransporti laienev bio-LNG on juba leidnud laia kasutust maapealsete transpordi- ja tööstusklientide seas. Elenger tagab bio-LNG-le sertifikaadid, mis tõendavad, et kütuse tarneahelas on kasutatud kindlas koguses taastuvatest materjalidest kütust ning see vastab rahvusvahelistele standarditele.

„Tallink näitab Läänemerel teistele vedajatele eeskuju. Tallink oli üks esimesi, kes investeeris uude tehnoloogiasse ja hakkas juba 2017. aastal kasutama LNG-d, kuid nüüd astutakse järgmine samm bio-LNG suunas. Elenger on Tallinki kogu selle teekonna jooksul toetanud,” lisas Elengeri Grupi juhatuse esimees Margus Kaasik.

Üleminek uuele kütusele ei tõsta hetkel piletihinda tavareisijatele ega kaubavedajatele. Bio-LNG on küll kallim, kuid selle CO₂ kvoodivajadus on omakorda väiksem kui fossiilsel kütusel. Kuna kvoodi hind on volatiilne ja kujuneb börsil, on Tallinki 2026. aasta lisakulu CO₂ kvoodile umbes 20 miljonit eurot. Kütusehinna olulisel kallinemisel muutuvad ka piletihinnad.